DPS Jedlina - tlo
Widok standardowy Widok dla słabowidzących Czcionka standardowa Czcionka średnia Czcionka duża Drukuj

Monitoring


REGULAMIN FUNKCJONOWANIA MONITORINGU WIZYJNEGO W DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ „JEDLINA”

 

 

§ 1


Regulamin określa cel i zasady funkcjonowania systemu monitoringu wizyjnego, miejsca instalacji kamer systemu, reguły rejestracji i przechowywania zapisu z kamer, sposób ich zabezpieczenia oraz tryb udostępniania danych z zapisu kamer


§2


Celem prowadzenia monitoringu wizyjnego jest:

- zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańców i pracowników;

- zapewnienie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, ochrony mienia.


§3


Administratorem systemu monitoringu wizyjnego jest Dom Pomocy Społecznej „Jedlina”, ul. Jedlina 12, 05-319 Mienia, reprezentowany przez Dyrektora Domu.

NIP 822 11 76 138; REGON 711692996

Tel. 25 757 01 60

e-mail: sekretariat@jedlina.dps.pl

Inspektor Ochrony Danych Osobowych: inspektor@pcpr-minskmaz.pl


§4


1. System monitoringu wizyjnego obejmuje teren zewnętrzny budynków Domu Pomocy Społecznej „Jedlina” tj. teren, parkingi i wjazd (brama) , ciągi komunikacyjne wewnątrz budynków oraz pokój wyciszeń.

2. Monitoring wizyjny nie obejmuje pomieszczeń mieszkalnych, pomieszczeń sanitarnych, gabinetu pielęgniarek, szatni, stołówki, pralni, kuchni, pomieszczeń socjalnych oraz pomieszczeń administracyjnych.

3. System monitoringu wizyjnego składa się z :

- kamer rejestrujących obraz,

- urządzenia rejestrującego i zapisującego obraz na nośniku fizycznym,

- stacji monitorowania umożliwiającej podgląd rejestrowanego obrazu.

4. Urządzenie rejestrujące oraz stacja monitorowania znajdują się w pomieszczeniu budynku Administratora ul. Jedlina 12, 05-319 Mienia.

5. Monitoring funkcjonuje całodobowo.

6. Rejestracji podlega obraz z kamer monitoringu, bez rejestracji dźwięku.

7. Dane osobowe przechowywane są zgodnie z obowiązującymi przepisami tj.:

- art. 22² §3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, od 7 do max. 90 dni. W przypadku, w którym nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub pracodawca powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, określony termin ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.

- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 28 czerwca 2012 roku w sprawie sposobu stosowania i dokumentowania zastosowania przymusu bezpośredniego oraz dokonywania oceny zasadności jego zastosowania §8 p.4; przez okres nie dłuższy niż 6 miesięcy, jednak nie krócej niż przez 3 miesiące od dnia zakończenia stosowania przymusu bezpośredniego w formie izolacji.

 

§ 5


1. Odpowiedzialnym za obsługę oraz prawidłowe funkcjonowanie systemu jest administrator systemu monitoringu wizyjnego oraz firma wykonująca swoje zadania na podstawie umowy powierzenia danych osobowych.
2.Osoby upoważnione do obsługi systemu posiadają dostęp do:
- bezpośredniego podglądu obrazu z kamer,
- urządzenia rejestrującego,
- zapisów z kamer,
- kopii zapisów z kamer sporządzonych na wniosek uprawnionego podmiotu.
3. Osoby upoważnione do obsługi monitoringu wizyjnego są zobowiązane do nieujawniania jego zapisów osobom nieuprawnionym oraz do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji i danych pozyskanych z monitoringu.

 

§6


1. Osoba zarejestrowana przez system monitoringu ma prawo do:

- informacji,

- dostępu do treści swoich nagrań w uzasadnionych przypadkach,

- anonimizacji wizerunku na zarejestrowanych obrazach,

- usunięcia danych jej dotyczących,

- wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

2. Administrator danych spełnia obowiązek informacyjny wobec osób obserwowanych poprzez:

- wywieszenie klauzuli informacyjnej, zgodnie z załącznikiem nr 1, w gablocie przy wejściu do budynku głównego . Podaje w niej następujące dane: nazwa i adres Administratora, cel oraz obszar monitorowany i inne informacje ujęte w art. 13 RODO.

3. W przypadku instalacji nowych kamer Administrator danych oznacza pomieszczenia i teren monitorowany za pomocą znaków graficznych, nie później niż dzień przed ich uruchomieniem.

4. Administrator danych przed dopuszczeniem osoby do wykonywania obowiązków służbowych informuje ją na piśmie o stosowaniu monitoring, zgodnie z załącznikiem nr 4.

5 . Informacja o funkcjonowaniu monitoringu wizyjnego podana jest z piktogramem kamery z napisem „ Obiekt monitorowany” na bramie wjazdowej oraz na budynkach Domu Pomocy Społecznej „Jedlina”.

 

§7


1. Zapis z systemu monitoringu może być udostępniony zainteresowanemu pracownikowi w uzasadnionych przypadkach oraz organom w zakresie prowadzonych przez

nie postępowań na podstawie pisemnego wniosku co stanowi załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu.

2. Osoba zainteresowana zabezpieczeniem zapisu z monitoringu wizyjnego na potrzeby przyszłego postępowania może zwrócić się do Administratora z pisemnym wnioskiem o sporządzenie kopii, wskazując dokładna datę, a także czas i miejsce zdarzenia.

3. Zapis z monitoringu wizyjnego wydawany jest za pokwitowaniem.

4. Kopie zapisu z monitoringu wizyjnego podlegają zaewidencjonowaniu w rejestrze (stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu) obejmującym następujące informacje:

- numer porządkowy kopii,

- okres, którego dotyczy nagranie,

- źródło nagrania, np. kamera nr …,

- datę wykonania kopii,

- dane i podpis osoby, która sporządziła kopię,

- w przypadku wykonania kopii – dane organu, któremu udostępniono zapis,

- w przypadku zniszczenia kopii – datę zniszczenia i podpis osoby, która kopię zniszczyła.

5. Pracownik Domu Pomocy Społecznej „Jedlina”, który powziął informacje o zdarzeniu lub sytuacji wynikającej z celu funkcjonowania monitoringu wizyjnego w Domu Pomocy Społecznej „Jedlina”, mogącego mieć miejsce w obszarze objętym kontrolą kamer ma obowiązek niezwłocznie zgłosić ten fakt Administratorowi danych.

 

§8


Regulamin funkcjonowania monitoringu wizyjnego oraz Klauzulę informacyjną dotyczącą monitoringu w brzmieniu określonym w załączniku nr 1 do niniejszego regulaminu zamieszcza się na stronie internetowej Administratora w zakładce „Monitoring”.

 

§9


Regulamin wchodzi z życie z dniem podpisania zarządzenia wprowadzającego Regulamin.



Podstawa prawna:

1. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

2. Ustawa z dnia 05.06.1998 roku art. 4b ust. 1 o samorządzie powiatowym (t. j. Dz. U. Z 2019 r. poz. 511 z późn. zm.) oraz art. 22²§1 Kodeksu Pracy (t. j. Dz. U. Z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.).

3. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 28 czerwca 2012 roku w sprawie sposobu stosowania i dokumentowania zastosowania przymusu bezpośredniego oraz dokonywania oceny zasadności jego zastosowania §8 p.4.






[pobierz] klauzula informacyjna dot. monitoringu.docx

[pobierz] oświadczenie .docx

[pobierz] rejestr zapisu kopii z monitoringu wizyjnego.docx

[pobierz] wniosek.docx

Najnowsze ogłoszenia:

Ogłoszenie dla spadkobierców

Kampania - Zostań Rodziną Zastępczą


Licznik odwiedzin: 1552021

Created by Arisco - logo
Copyright © 2020 DPS Jedlina. Wszelkie prawa zastrzeżone